loading...

حمل و نقل در تهران

چرا بیت‌کوین استخراج می‌کنند؟اینجا هم بحث پول در میان است. بیت‌کوین یک ارز دیجیتال است که ارزش مشخصی دارد. افراد زیادی بیت‌کوین را در سرتاسر دنیا خرید و فروش می‎کنند. استخراج

ادمین بازدید : 48 دوشنبه 29 آذر 1400 نظرات (0)

چرا بیت‌کوین استخراج می‌کنند؟
اینجا هم بحث پول در میان است.

بیت‌کوین یک ارز دیجیتال است که ارزش مشخصی دارد. افراد زیادی بیت‌کوین را در سرتاسر دنیا خرید و فروش می‎کنند.

استخراج‌کنندگان با استخراج بیت‌کوین، مقداری بیت‌کوین بدست می‌آورند و می‌توانند آنرا بفروشند و پول رایج کشورشان را دریافت کنند.

برخی تصور می‌کنند استخراج بیت‌کوین هزینه‌ای ندارد یا اینکه بسیار ساده و راحت انجام می‌شود.  با وجودیکه در استخراج بیت‌کوین بصورت مستقیم مبلغی بابت خرید بیت‌کوین خرج نمی‌شود ولی استخراج‌کننده پول زیادی را صرف خرید ماینرها (تجهیرات استخراج بیت‌کوین) می‌کند.

پس برای استخراج بیت‌کوین هزینه‌های دیگر نیز مانند هزینه خرید سخت‌افزارهای جانبی، هزینه برق و… را خواهید داشت.

اگر نخواهید از طریق استخراج، بیت‌کوین بدست آورید، راه دیگر این است که می‌توانید با پرداخت پول و بدون درگیر بودن در فرایند پیچیده استخراج، این ارز دیجیتال خریداری کنید.

البته یکسری فعالیت‌های دیگر نیز برای بدست آورن ارزهای دیجیتال وجود دارد و سایت‌هایی هستند که در آنها می‌توان با سرمایه‌گذاری یا صرف وقت، مقداری بیت‌کوین بدست آورد.

مطلب مرتبط: بدست آوردن بیت‌کوین از سایت Earn

این روش‌های کسب بیت‌کوین معمولا مقادیر خیلی کمی بیت‌کوین بدست می‌آید، و برای بدست آوردن مقادیر زیاد بیت‌کوین، یا باید در استخراج بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرد یا بیت‌کوین را بطور مستقیم خریداری نمود.

ماینر چیست؟
بیت‌کوین ماینر یا ماینر اصطلاحا به دستگاه‌هایی گفته می‌شود که مخصوص استخراج بیت‌کوین است و انواع بسیار گوناگونی دارد.

یک نمونه از ماینرها را در تصویر زیر می‌توانید ببینید:

استخراج کنندگان بیت کوین
به افرادی که با سرمایه‌گذاری در استخراج بیت‌کوین، وارد این حوزه می‌شوند نیز ماینر گفته می‌شود.

در حال حاضر فقط دستگاه‌هایی مخصوص که با نام ASIC شناخته می‌شوند قابلیت استخراج سودآور بیت‌کوین را دارا هستند.

از مشهورترین دستگاه‌های ماینر می‌توان به انت ماینر اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: دستگاه ماینر ASIC چیست؟

ماینر ها یا استخراج کنندگان ارز دیجیتال، هم جیب خوشان را پر پول می‌کنند و هم وظیفه حیاتی سرپا نگه داشتن شبکه ارز دیجیتال در بازار ارز دیجیتال را بر عهده دارند.

بنابراین، در حالت کلی؛ ماینرها، ارز دیجیتال را خریداری نمی‌کنند یا اینکه آنرا از شخص دیگری بدست نمی‌آورند، بلکه با صرف هزینه و انرژی آنها را تولید می‌کنند.

برای افزایش اطلاعات شما در زمینه ارزهای دیجیتال، باید به عرض برسانیم جمعا تعداد 21 میلیون بیت کوین می‌تواند ماین شود که بیش از 17.7 میلیون از آن استخراج شده است.

به غیر از بلاک اولیه بیت کوین به نام (genesis block) که توسط سازنده‌ی بیت کوین به نام (ساتوشی ناکاموتو) ایجاده شده است، بقیه بیت کوین‌ها توسط ماینرها تولید شده‌اند.

فرایند استخراج بیت کوین هم جذاب و هم جالب است.

با نبود ماینرها، بیت کوین تمام نخواهد شد و همچنان قابل استفاده خواهد ماند ولی دیگر بیت کوین جدیدی تولیدی نخواهد شد.

اما بر اساس پروتکل اصلی بیت کوین، روزی خواهد رسید که استخراج بیت کوین به پایان خواهد رسید. یعنی بعد از 21 میلیون بیت کوین دیگر بیت کوینی برای استخراج وجود نخواهد داشت تا ایجاد شود.

پس از اینکه بیت‌کوین دیگری برای استخراج وجود نداشت، ماینرها همچنان وظیفه تایید تراکنش‌های شبکه بیت‌کوین را بر عهده خواهند داشت.

درآمد حاصل از استخراج بیت کوین برای ماینر ها چقدر است؟
بیت کوین‌ها در واحد هایی به نام بلاک توسط ماینر ها استخراج می‌شوند.

در حال حاضر پاداش استخراج هر بلاک، 12.5 بیت‌کوین است. بنابراین وقتی تراکنش‌ها در یک بلاک جای می‌گیرند و بلاک استخراج می‌شوند، به استخراج‌کنندگانی که در استخراج آن بلاک نقش داشتند 12.5 بیت‌کوین می‌رسد.

این 12.5 بیت‌کوین بین ماینرها تقسیم می‌شود.

با توجه به قدرت پردازش بسیار زیادی که برای استخراج یک بلاک از بلاک‌چین بیت‌کوین نیاز است، ماینرها به گروه‌های استخراج ارز می‌پیوندند تا با مشارکت همدیگر، بتوانند بلاک‌های بیشتری استخراج کنند. به این گروه‌های استخراج، اصطلاحا استخر (به انگلیسی Pool) گفته می‌شود. 

مطلب مرتبط: استخر استخراج چیست؟

درسال 2009 میلادی که استخراج بیت کوین تازه شروع می‌شد، پاداش هر بلاک در حدود 50 بیت کوین بود. و در سال 2012 این پاداش به 25 بیت‌کوین کاهش یافت. با این وجود هر 4 سال یکبار پاداش استخراج هر بلاک بیت کوین به نصف خواهد رسید و تا در سال 2020 به 6.25 بیت‌کوین می رسد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟